سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاتو را چطور پاک کنیم؟

ممکن است بعد از انجام تاتو یا هاشور ابرو بخواهید آنرا کاملا پاک کنید برای از بین بردن تاتو و هاشور ابرو روش های مختلفی وجود دارد:

 

تاتوی همرنگ پوست :

در این روش، روی تاتو یا هاشور ابرو قبلی یک تاتو جدید با رنگ پوست شما زده می شود که باعث می شود تاتو کمرنگ تر دیده شود البته این روش می تواند فقط 60% تاتو یا هاشور ابرو را پاک کند و جای تاتو معمولا باقی می ماند .

این روش بیشتر برای اصلاح تاتو قدیمی ابرو استفاده می شود مثلا قبلا تاتو ابرو انجام داده باشید و بخواهید الان مدل و رنگ تاتو ابرو رو عوض کنید این روش می تواند برای شما مناسب باشد.

تاتو ریموور:

تاتو ریموور یا همان حل کردن و خارج کردن رنگ بوسیله نوعی اسید یا ماده شیمیایی است که اظهار میدارند رنگ تاتو را حل و خارج میسازد البته این روش کمی زمانبر است و ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و همینطور باعث شود که پاک کردن تاتو از روش های دیگر هم غیر ممکن یا سخت شود .

(استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم)

از بین بردن تاتو و هاشور ابرو

روش های سنتی برای از بین بردن تاتو و هاشور ابرو:

بعضی افراد غیر مطلع پیشنهادهای عجیبی مینمایند مثل  گذاشتن سیر روی تاتو یا سوزاندن با سیگار یا حتی بعضی پزشکان بی تجربه با جسارت بوسیله کوتر اقدام به سوزاندن تاتو یا هاشور ابرو میکنند که حاصلی جز کلویید و آثار سوختگی چیزی حاصل نمیشود .

استفاده از لیزر برای از بین بردن تاتو و هاشور ابرو:

راه حل نهایی و قطعی پاک کردن هاشور ابرو و تاتو در هر جای بدن استفاده از لیزر میباشد که مورد تایید تمام مراجع پزشکی و علمی دنیا میباشد .

 

تاثیر رنگ تاتو در ، از بین بردن تاتو و هاشور ابرو:

رنگ های سیاه و قهوه ای پررنگ در روش لیزر معمولا به راحتی پاک می شوند به خصوص اگر از یک رنگ برای تاتو یا هاشور ابرو استفاده شده باشد ولی اگر در تاتو شما از چند رنگ استفاده شده یا از رنگ های روشن برای تاتو یا هاشور ابرو  استفاده کرده باشید ممکن است پاک کردن تاتو کمی مشکل باشد.

(البته اگر پزشک شما برای لیزر از دستگاه های جدید استفاده کند حتی تاتو های با رنگ های روشن و متفاوت مثل سفید یا آبی را هم می توان در یک جلسه پاک کرد)

 مناسب‌ترین لیزر برای از بین بردن تاتو و هاشور ابرو؟!

لیزر q-switched مناسب‌ترین نوع لیزر برای رنگ‌های سیاه، آبی و ‌قهوه‌ای تیره است.

نحوه عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر و آنها را به ذرات ریز تبدیل می‌کند.

این ذرات توسط سلول‌های لاشه‌خوار برداشته شده و کم‌کم دفع می‌شود بنابراین عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول‌های ایمنی خود تاتو انجام می‌دهند و درواقع رنگ‌های ریز شده را ریزه‌خواری کرده و از بین می‌برند.